Gamex '11

Så är jag hemkommen från Stockholmen och Rebeckan. Varit två intensiva dagar minst sagt. tåg och spel för större delen av den så kallade slanten.


Till att börja med.. händelselös stockholmsresa förutom en stackars ko som vart .. trasig. Kor borde få kurser i att undvika tåg.


Men jag kom fram i tid, träffade Rebecka och drog sedan ut till Kista-Mässan där vi lokaliserade Fatime och sa hej, följt av rundvandring.. Spelade Mario Kart 7, verkade helkul, mysigt välgjord grafik, bra fartkänsla och lite förnyelse som jag är försiktigt pessoptimistisk till, i form av drakflygning.



Mario 3D-Land såg jag fram emot, men det lilla jag spelade vart jag faktiskt besviken på, det kändes.. långsamt, rentav lite oprecis, det kan ha berott på att ett mässgolv inte är det optimala stället att testa spel på, men just nu är jag faktiskt av-peppad på det.


Sen så dök vi in i kön till Mass effect 3 co-op.. jag förklarade länge och väl hur rebecka ska spela.. bara för att det ska visa sig att nej, vi har demonstrationen på PC.. så vi dog. Men jag gillade det ändå, kommer troligen inte att spendera FÖR mycket tid med co-open i ME men nog blir det några svängomer när det släpps, se hur kul det blir i slutändan.


Spelade även en Single-player bana, det var business as usual där, kändes väldigt mass effect 2 tills jag tittade i skill-trädet. Var en veritabel hög av skills att välja på och jag hade inte en susning om var jag skulle lägga poängen för min ingenjör. Så jag tog det uppenbara. Boosta incinerate till max. Eld går aldrig fel.

Värt att nämna är att alla skilltrees har olika grenar som utesluter varandra. Du kanske vill öka kraften i din eld, men då påverkar den inte lika stort område. Du laddar om dina förmågor snabbare, eller så räcker dem längre.. sådana val ser jag fram emot att fördjupa mig i.. Mars.. jävla effing MARS nästa år.


Inte bitter.


Sen testade jag Skyward Sword. Det var kul måste jag säga.. meeeen det är det där att stå på ett mässgolv framför 25000 personer som tittar på när du spelar. jag kan ta att jag ser ut som en idiot när jag spelar bra. Men när jag flaxar runt på en fågel och ser ut som en idiot både in- och out of- game så blir det lite för mycket. Wii spelas helst dolt för andra. Men jag tror ändå att Skyward kan bli ett riktigt bra spel.


Oh, Ninja Gaiden 3, alldeles för lätt på hard, kom nästan fram till första bossen utan att dö en enda gång.. jag vill ha lite mer tuggmotstånd än så, och inte dö på en gimmick.. om även om det var en cool sådan.



Sedan spelade jag Street Fighter mot en skäggig ung man, jag vann spelandes som en skäggig gammal man och som brittisk boxare .. ca 5/7 matcher eller så var det nog.


Sen åkte vi och åt riktigt fancy nudlar på Ramen Ki-Mama.. så jag kände mig som en riktig naruto-ninja och många glada japanske rop hördes i lokalen.. dock inte från mig utan från grannarna vid bordet bredvid. De var lite obehagligt högljudda och nördiga. undrar om det är så folk ser mig när jag går igång med Marvel-diskussioner


Typ nu drar vi hem till Rebecka och kollar på American Horror Story som jag verkligen inte hade några förväntningar på alls, men den var en positiv överaskning och jag lånar i detta nu flera avsnitt av serien på internet..



Hursomhelst, idag lördag kom en trött men nöjd Rikard hem och ska nu slappa så gott det går innan han avslutar jobbet med sin säljpärm.. tack och god afton

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0