De där homosarna och deras äktenskap

Satt på spelchatt (surprise) häromdagen och snubblade in I deras off-topic“intelligent discussions”-kanal. Jag använder citationstecken för att det inte var så mycket intelligent diskussion som pågick, men jag kommer ifrån poängen jag hade tänkt skriva ner.

 

Den kvällens debatt rörde homosexualitet och gay-äktenskap.. alltid ett aktuellt ämne verkar det som. Hursomhelst fick jag frågan om jag var “för homosexualitet.”

 

Jag tänkte en stund och sen sa jag nej.

 

Börja inte kasta saker på mig! Jag ska förklara!

 

Det är helt enkelt så att just då fick jag ner allt I ord för första gången, tankar som jag haft I huvudet men aldrig riktigt hajat tidigare. Nämligen att jag är så jääääävla trött på att folk ska sätta stämpeln “homo, bi, hetero, a,” etc.

 

Jag behöver inte veta, det är varje persons ensak, att sätta den stämpeln på en människa är just nu att bjuda in kränkningar på personen I fråga.. det borde absolut inte vara så men av nån anledning är det det. Själv skulle jag föredra om vi kunde sluta upp helt och hållet med att placera in människor i fack beroende på läggning, hudfärg, religion, med mera.

 

Det jag menar är att istället för att försvara homosexuellas rättigheter att gifta sig med vem dem vill, så kan vi försvara alla människor rättigheter att gifta sig med vem dem vill.. det spelar bara ingen roll vilka dem är.

 

Hmh, fortfarande inte perfekt men texten närmar sig tankarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0