Super Shot Bros Brawl, och andra tankar

Så jag sitter nu och filar på reglerna till Super Shot Bros, och har kommit fram till lite punkter

Spelare 2-4 per omgång

Stages: Alla, dock inte random för då dyker test creations upp (fulbanor)

Alla characters tillåtna (ofc)

Items: Allt explosivt ska bort.  Men svärd, baseball-bats, blasters etc är tillåtet, pokeballs och assist trophies gör det för random. off med dem. (om inte deltagarna starkt propagerar för dess införande, då inleds utredning om lämplighet)

Final Smash: På. men knockar du någon med en FS måste du ta en shot själv. Knockar du flera under samma FS så behöver du ändå bara ta en

Stock: 3

Förberedelser:
Fyll 3 Shot-glas med vad du nu kan tänkas ha, alternativt nån som servar under matchens gång.

Du shottar när:
A: Du åker ut, inga undantag
B: När matchen är slut
C: Du kastar ut nån med en final smash
D: Publiken chantar för din karaktär (det går med andra ord för bra för dig) (addendum, spelar fler samma karaktär får båda shotta, just in case)


Andra regler och funderingar:

Du har runt 10 sec från när du åker ut till att du blir en måltavla igen, tänk på det när du ska shotta
Kan vara en fördel att ha en aide som hjälper till istället för att ha 3 shots beredda.. spillrisken bör man ta hänsyn till.
Maxgräns på antalet matcher en människa ska behöva utstå?

Any thoughts?


Sidenote, Stockholmsresa var ofantligt trevligt, upprepas gärna inom en överskådlig framtid.

Sen har jag lyckats bestämma mig för mina 3 köpspel i höst/vinter. Förmodligen blir det Modern Warfare 2, Arkham Asylum och Dragon Age. Kommer troligen förändras och böjas på lite men vad gör man inte för konsten?





Kommentarer
Postat av: Kirmashni

En lek för nästa supcon hör jag? :D

2009-09-11 @ 18:44:20
URL: http://kirmashni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0