So whats the flightplan?

Hoh boy.. ja vad är the flightplan?..
Jag har noterat att de flesta kreativt skrivande-kurser bara är på halvfart, dvs  halvt studielån, halvt studielån funkar inte om man ska ha en lägenhet om man inte har ett deltidsjobb och i dagens läge så vet jag inte om det funkar att bara säga "Tja jag vill ha ett deltidsjobb" Det är lite klurigare än så

Därmed inte sagt att jag har gett upp på det, jag har en plan även där. Linköpings universitet har en distanskurs i Kreativt klottreri som man kan gå på om man redan har lite högskolepoäng under vingarna, får se sedan

Men nog svamlande..
Jag satt och ögnade igenom lite utbildningar i Linköpings och Uppsalatrakten och jag fann mig dragen till en rubrik

"Kandidatprogram i retorisk och litterär kommunikation"

"Från reklam, tv-serier och datorspel till tidningar och romaner: överallt möter vi budskap som talar till oss. Somliga budskap vill underhålla oss, andra vill få oss att fundera över oss själva och vissa vill övertyga oss om att tycka eller göra det ena eller det andra. Kandidatprogrammet i retorisk och litterär kommunikation vänder sig till dig som vill ha möjligheter att förstå dessa olika former av budskap. Utbildningen ger dig redskap för att reflektera över och analysera såväl litterära som retoriska texter. Samtidigt tränar du din egen förmåga att skriva och tala effektivt"

Jag tyckte hursomhelst det lät väldans vackert, jag vill ju bli bättre på att skriva, att analysera texter är inte helt fel det heller.. jag kikade vidare

Jobb var exempelvis inom bokmarknad, kultur och kommunikatonssektorn.. Bokmarknad liksom! Jag vill!
Det jag inte riktigt gillade var en viss vinkling mot politiken med, men jag  kan ärligt säga att det kanske är en sån grej som kan vara bra att kunna även om man inte gillar det.


Håhå jaja.. för första gången på länge har jag ett klart mål, och det tog mig typ en halvtimme sen var jag uppskriven i sjuttioelva olika bostadsföreningar i Uppsala.

Ett år kvar till intagning.

Freaky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0