Valen

Nej inte en simmande val, utan ett val som ger kval.. nog för att man kan få kval av en annan val, fråga Ahab.

Hursomhelst.

Kreativt skrivande, låter det som nåt för mig? Jag tycker det.. finns i Gävle, och i Linköping, båda går att läsa på distans, jag slipper ta mitt pick och pack och dra men det är ju lite av chaemen med universitet.

Men jag vill verkligen skriva bättre, och mer.. massa mer. Saken ärden att..det är väl inte direkt något man kan leva på såvida man inte heter J.K Rowling eller.. ok Rowling kanske var en överdrift men det jag menar är att man som kreativ skrivare måste ha tur för att klara sig, tur och talang. Talang vet jag inte om man kan kalla det jag har, när  jag skriver så går jag mer på instinkt och det blir ganska hafsigt.

Det kan iofs en utbildning kanske fixa till åt mig, men då står jag ändå där och får lita på turen, ödet, jultomten. Jag vill berätta historier, det är inte alltid det fixar mat.. såvida jag inte blir sagoberättare i afrika men min swahili är satans rostig.


Ångestblogg är hett just nu, återkommer när jag inte är sinnesförvirrad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0