Star Trek

Då var den sedd

Jag är lite kluven till Star Trek,  jag är väl till viss del förtjust i allt det blinkande och flashiga.. men jag tror att det mest beror på att jag i min barndom så gärna ville se det, men det gick då inte på några kanaler jag hade tillgång till, men eftersom det var i rymden och lasrar så trodde jag såklart att det var det bästa som fanns. (7-8 år gammal här)

Sen nån gång när jag gick i högstadiet kom Voyager, på ettan, i bästa sändningstid.. och jag gillade det absolut inte, första säsongen tragglade jag mig nog igenom och såg det mest för att det var star trek trots allt, rymden liksom!

Men efter det har jag ignorerat det mesta, förutom slötittande på sexan över somrarna. *står fast vid att Picard är bästa kaptenen*

Anyhow, kortfattat så är Star Trek inte riktigt min kopp te.

Men filmen då? Jo ni, den gillade jag.. saknade ljussvärd men annars var dte som star wars skulle ha varit , de hade även en hel del tributes till gamla saker i serien som "Set phasers to stun" Scottys "She can't take anymore Cap'n".. Massa småsaker som man missar om man inte sett orginalet eller dess många parodier.

All in all, en sorts re-launch för Star Trek, jag gillade den, massa laser.. Star Trek är nu som det Star Trek jag ville ha då

Kommentarer
Postat av: Poemy

Du har ju glömt det viktiga att Zachary Quinto var söt som Spock. :D

2009-05-11 @ 19:43:57
URL: http://arisia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0