Here we go again.

Ibland har jag tur, kollade på hockey idag.. sverige vann (WOO!), tråkig rysk match efter (blööö) så jag bytte till femman, fär jag såg filip och fredrik med en av mina favoritskådisar i soffan, Martin Sheen, nöjt bytte jag inte kanal utan lät femman stå på, och utan att jag direkt la märke till det gick min fokus från slöspelande av emulerade-snes-spel till det som pågick på tv..

En liten flicka hade önskat liv i sin teddybjörn, som inte alls var nöjd med livet som levande, han söp, snodde porr och kastade hikers i skogen (som trodde det var Bigfoot) och var allmänt deprimerad och hade livs-angst.
Efter lite forskande fick jag reda på att det var Supernatural med två ungdomsskådisar jag inte alls kunde namnet på, men ändå kände igen. Poemy informerade mig om att den ena var från Gilmore girls, och den andra kände jag igen från Smallville. (jag erkänner, jag kollade på smalville hela förra/förrförra sommaren, stäm mig) I digress, avsnittet fortsätter och dessa två bröder visar upp en badge på klassiskt "Jag ljuger för dig men min auktoritet får dig att inte kolla noga på brickan"-manér mer än en gång. jag tror de utgav sig för att vara FBI-agenter i jakt på Bigfoot, teddybjörnsdoktorer, hälsomyndigheten, och bröllopsblomsterfixare. oh, och nallen skjuter fluffet ur huvudet på sig, de slänger in lite popkult i och med "Kneel before Todd" som skriks av en galen 8-10 åring i jakt på sina forna bullies då han, såklart, fått superkrafter.

På det hela kändes det som en skön serie, bra växling mellan humor, övernaturliga saker, och allvar, inte helt olikt en viss annan serie där karaktärer kanske en dag säg.. blir dockor?

Hursomhelst, my interest is awakened, ska se om jag kan få tag på lite avsnitt imorgon, men nu blir det sängen.. men innan jag går..



Det började som att Ackles glömde sin replik, han spoofade, och det blev avsnitts-introt, om jag förstått rätt ~~

http://www.youtube.com/watch?v=DvrfQiYS1pc&feature=related <-- hela klippet finns där men av nån anledning funkade inte embedsaken, well worth a watch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0