Whats wrong with Narnians these days!? (mindre spoilers för filmen)

  1. De har en tendens att skrika saker i slow motion.. det är inte så coolt "braaaace yoouuuurseeeelves" "for Naaaaaaaaarniiiiiiiiiiaaaaaaaaaa" Det fick filmen att kännas lite wannabe häftig.. vilket den var. Wannabe menar jag
  2. Caspian var äldre än i boken, det passade in i filmen, men dem frångår original-materialet lite väl mycket annars med.
  3. Som sagt.. respektera source material.. Jag kan inte minnas en raid på slottet.. alls, i boken.
  4. MAN SKA INTE HÅNGLA I MINA NARNIA-FILMER.. nu låter jag förmooooodligen lite förstoffad.. men det var inte det böckerna gick ut på.. visst dem vill modernisera, MEN.. Dem frångår fortf. för mycket från böckerna.
Frånsett från det så måste jag säga att filmen var ett Guilty Pleasure.. att Narnia kommer till liv på film, om än förvrängt är stort för mig eftersom jag växte upp med böckerna (vilket betyder att jag iaf föddes under senare halvan av 1900 talet, eat THAT Po) Caspian var alltid min favoritkaraktär med och jag har inte så mycket emot att han var lite äldre, med mer självförtroende.

Ah.. trevlig film var det.. även om jag störde mig på en del saker, men jag får väl finna mig i att dem ändrar saker, precis som dem gjort med alla mina älskade superhjältar i dem senaste årens filmer.. och i värsta fall kan jag alltid bara läsa om boken så jag vet hur det hände, På riktigt

Kommentarer
Postat av: Poemy

FOR NARNIA! FOR ASLAN!

2008-07-03 @ 22:16:50
URL: http://arisia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0