Saker jag ska fuska med mig på ett lajv

Ok, så jag funderar på att lajva.. men, det finns vissa saker jag inte kan överleva utan, från den riktiga världen. så jag ska nu försöka kompilera en lista. Saker kommer inte i nån speciell ordning utan bara från hjärtat på en gång.

Coca Cola. Mitt andra blod. Hur skulle jag kunna vara en glad och positiv lajvare en helg utan cola?.. Omöglicht
Så, planen är att fixa nån form av tillbringare somn ändå är tidsenlig.. sen säga att dte är mitt magiska elexir eller nåt sådant.

Plan B: Finns det en å eller ens en liten bäck i närheten så ställer jag helt sonika ner en eller 2 colaflaskor i bäcken. då håller dem sig kalla med. Kräver dock en del smygande.

Brist på spel.
Mitt Tredje blod. Min DS kan jag dock mygla med mig, eller min Game Boy Mini ännu lättare.. sen får jag väl smyga ut i skogen och träna pokemon. enkelt löst

Toapapper
Vet inte hur det är ställt med sånt på lajv.. men jag tänker bannemej inte använda löv.
I värsta fall virar jag in mig i det och har det under kläderna, annars kan en rulle lätt gömmas antar jag

Brist på kommunikation.
Mobiltel på ljudlöst, hålla mig undan och skicka sms till omvärlden så dem vet att jag lever och kan berätta om några världskrig brutit ut.

Jobbiga människor: Jag får helt enkelt rollspela bandit så jag  kan hålla mig undan. Men jag vill gärna ha ett band of merry few men and more merry girls.

Mitt eget sjuka behov att skämta om allt.
Ja.. jag får vara en skämtsam bandit.. se Robin Hood.

Om jag kommer på nåt mer så uppdaterar jag listan. Men nu tror jag ja har dem viktigaste punkterna avklarade


Kommentarer
Postat av: Poemy

Colan trodde jag inte att jag skulle klara mig utan heller. Men eftersom det fanns saft och dylikt kunde man hålla sig ganska glad iaf.

Du har inte tid att spela. Jag lovar. Det hände så mycket.

Toapapper fanns faktiskt.

Kommunikation jao. Det roliga är att man typ struntar i det efter ett tag. Jag kollade på min mobil två gånger under lajvet, enbart för att veta vad klockan var.

Människor är jobbiga vart man än är.

Och så länge du inte har världens bistraste karaktär borde det vara lugnt. :D

2008-07-13 @ 19:14:41
URL: http://arisia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0