Star Wars: Clone Crap

Så, biodags.. ni har förmodligen sett reklamen fär Clone Wars på TV.. och skakat på era huvuden. Det gjorde jag iaf.
Men.. Nånstans djupt in i den så kallade själen hoppades jag.. Att det skulle vara STAR WARS trots allt. Det stod ju på biljetten liksom.. "Star Wars"..

Men .. så pratar dem i början. och jag börjar verkligen ana oråd.. "var är min rullande text!?" tänker jag
Oh, där stod det "a long time ago, in a galaxy.." ja ni vet.. Jag inväntar spänt  den rullande texten..

Vad får jag, en MUTERAD MUSIKSLINGA som troligen rymt från John Williams kylskåp på sjuttiotalet, lite som det missbildade barnet han aldrig vågade visa för alla och har levt på vinden dem senaste trettio åren, men som nu fick komma fram.
"Min son.. jag har äntligen hittat en star wars film dålig nog åt dig" typ

Hursomhelst, filmen .. jag kan inte ens kalla den dålig.. till och med dåliga filmer kan ha sina poänger.. den här dock.. den var kort sagt meningslös, den kan lika gärna inte finnas. Förutom som varnande exempel för framtiden.

Handling.. Jabba the Hutts son kidnappad "ok, han lär dö" tänkte jag. Inte direkt så att Jabbas son är känd i den senare kronologiska delen av star wars.

Anakins padawan. Det lär se bra ut i din Jedi-CV, "Darth Vader var min tränare, han tyckte jag var bra, jag räddade livet på killen som slaktade massa barn."
Jag hoppas för hennes skull att hon faktist gick och dog nånstans offscreen sen.. MENLÖS!

Sen Obies röstskådis.. Killen imiterar Ewan Mcgregor som i sin tur imiterade Alec guiness.. och inte blir det bra.
Anakins voice actor dock.. tja, Hayden var ju menlös från början så jag måste säga att han imiterade honom bra. MENLÖS

Jag är förvånad att både Cristopher lee och Sammy L Jackson lånade ut sina röster till filmen.. De borde vetat bättre, mycket bättre.

Pluspoäng på Jabba, som lät som Jabba ska.. Samt att han hade rätt en rätt bra kommentar om denna fula, öronmisshandlande  cash-in till film..

"Jedi Poodoo"

Men jag måste ge dem en eloge, för antalet dåliga skämt robotsoldaterna stod för.. de var nästan i klass med MIG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0