Som lovat.. ...

Som lovat.. utdrag ur min internetlösa tid

Bandit R rides again! 23/7


Så.. där satt jag, hungrig, med en tallrik spaghetti och köttfärsås framför mig, skulle precis sänka gaffeln för att ta en tugga, då min telefon går igång.


Amennååååååh


Tänkte jag, hungrig som jag var. Svarade gjorde jag iaf, kunde vart nån rolig

Nu var det "bara" moster, men det hon hade att säga var desto viktigare.

"Duu, jag ser en cykel här.. och med en så här ful sadel som den har så.. jag tror det är din"

För dom som inte vet försvann min cykel i Varberga. Punkterad och halvdöd.

Polisanmälning gjorde jag aldrig, antog att det vart vikingabegravning i svartån för cykelns del.


Så ja, jag vart lite förvånad när hon ringde. Den stod utanför sandrews sa hon, så jag stoppade in maten i micron och pinnade ner mot centrum.


Mycket riktigt.. där stod hon, samma bortskrapade ringklocka, samma fula mocka-sadel, samma sega hopp mellan 4an och 5ans växel.

Så vad gjorde jag?

Tog henne och sprang/cyklade såklart, BANDIT R RIDES AGAIN!


Såhär dagarna efter så känns det bannat skönt, älskar att cykla, och nu känner jag mig inte så begränsad att GÅ runt i stan heller.. It's nice.. Damn nice


The Last American Samurai 24/7


Varning, innehåller spoilers på ovannämnda film


Ve och fasa, samurajerna är på krigsstigen. De industrialiserade japanesarna söker hjälp från .. vilka då? JÄNKARNA så klart, vem annars?


Tom Cruise åker dit och hälsar på, blir tillfångatagen av samurajerna, och förälskar sig i landet.


Låter bekant? Såklart, det är return of Shogun!

Shogun är förövrigt bättre men det ska vi inte gå in på.. .. yet. Så, iaf.


Tillfångatagen, med en relativt het caretaker som även råkar vara änkan efter mannen du just dödade på slagfältet.. (så det är SÅ man skaffar brudar) samt ett gäng klichéade sidkaraktärer.


"Arge killen" Han gillar inte Cruise, och vill döda honom, när det inte tillåts så nöjer han sig med att peta på honom med en pinne. Detta byts ut mot en motvilliug respekt när Cruise lyckas peta tillbaka.


"Store killen" Man ser att han inte har nåt emot Cruise,  men är inte nödvändigtvis på hans sida heller. Men han är stor och lagom arg


"Tyste killen": Liv/barnvakt till cruise, verkar inte bry sig, men i slutet ser man att han verkligen bryr sig. Och blir SKJUTEN för det, Gz nub


"Glada killen" Liten glad japan som skjuter pilbåge, och är allmänt snäll mot Cruisey. Blir skjuten så klart.

Ärligt talat tror jag alla snälla killar i filmen blir skjutna minst en gång

Ledarjapanesaren: Vill inget hellre än att peta sig själv i magen med sina förvuxna brevöppnare, men Cruise övertalar honom att leda hela sin arme in i skottfältet för gevärseld först. Smart kille.


Så, sammanfattningsvis.. Cruise får alla män i byn dödade i slutstriden, klarar sig själv och är förmodligen nästan ensam kille i byn,,

Just as planned I bet


Kort o gott, Dum handling, men jag gillar folk som skär i varandra, den får 3 av 5 möjliga.. men då är jag generös för allt ser så fint ut. Dussinfilm i fin förpackning helt enkelt




I'm Hearting you damn it! 2/8

  

Random titel, jag vet.. men titlar är svåra.

Ännu en vecka utan nät, smärtan har dövats av tillgång via jobbcentret, samt att jag typ vart mer borta än hemma sen i måndags :o



Måndags var det gaming-night hos poemy, men det vet ni nog redan, det bloggade jag om ja..


Tisdags åkte jag Hem från Po, kom ihåg att jag hittar hem till dig nu, via cykel mohoehehehehehe


Onsdags, dag på stan med Spyket, sen gick vi hem till henne och spelade Brawl.. men det har jag ju också bloggat om.. känner mig som en trasig skiva. Om trasiga skivor kunde skriva


Torsdags, Lyckades  smyga med på picknick. Känner mig som en snyltare.. usch, måste börja bjuda igen så snart jag får pengar. Jag ogillar dåligt samvete. Visst hade det vart släkt hade det vart lugnt.. men jag vill inte att vackra unga damer ska skämma bort mig utan att få igen på det.



Fredags: Spelade Soul Calibur 4, Yoda är sjukt kort.. kul att slåss mot nån man inte når ner till. Låst upp alla karaktärer på en kväll.. borde kanske inte spelat till sju på morronen. Men men..

Fick igen 400 kr på trasigt call of duty 4 med. Dem sparas till Närcon


Lördag: Slö dag, spelat lite mer sc4. Nu ser jag på Jackie Chan.. Jackie är kul, New Police Story var väl inte bland hans bästa, men inte den sämsta heller.


Drunken Master är dock en klassiker, plus min fascination för "fylleboxning" är rätt stor så det blir lite extrapoäng där.


Ah yes, Drunken style.. För er som inte visste det fanns det även innan naruto. Det är kung fu, fast man är/spelar full.. om det är nåt jag lärt mig av filmen är det att det är bra att dricka alkohol, så länge man gör det för att kunna slåss ordentligt med någon.


Var skulle världen vara idag utan kinesisk filmvisdom








I'm the darkness, you're my starlight 4/8


Tre punkter till varför Rikard är messed up


•●         Rikard har en mogenhetshgrad av en femtonåring. Det är lite pinsamt men förutom att jag har typ.. ansvar och lägenhet, plus lite livsefarenhet så är jag samma kille.. bara snyggare (god i hope so) och något mer väldoftande

•●         Rikard trycker ner känslor. Japp, jag låter mig inte alltid känna som jag vill, än mindre agera på dem känslorna. Jag kom fram till att en bra jämförelse vore att få ut mina känslor är lika lätt som att få ut den sista tandkrämen i tuben.. man måste misshandla den, klämma, kavla och svära en stund. Sen får man ut alldeles för lite men man får nöja sig och borsta ändå..

•●         Min närmre vänskapskrets består ALLA, utom en, av människor jag träffat på internet. Jag tror inte det är normalt.Men jag har svårt att typ.. göra ett bra intryck annars tror jag.. på nätet kan jag vara mitt "coola", halvdryga skämtsamma jag. Det vågar jag sällan om jag inte redan känner folk.


Vet inte om det låter så onormalt.. Men jag är jag, jag tänker för mycket.


Kommentarer
Postat av: Poemy

Oh noes! Du kan våldsgästa mig utan karta! ;_;

2008-08-06 @ 18:46:37
URL: http://arisia.blogg.se/
Postat av: Ämma

Hallå! Mig känner du inte från internet, och har faktiskt börjat se dig som en vän! Nu får du tusan räkna in mig, din slyngel!

2008-08-18 @ 00:44:16
URL: http://scarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0