Smiter från lektion.

Klassen sitter och tittar på Hamlet, med Mel Gibson. visserligen en bra film men jag orkar inte med den just nu. Har lagom med dödsfall irl just nu, och en film utan lyckligt slut känns inte helt hundra.

Fick mig att tänka på.. varför vill man göra en film utan lyckligt slut.. visa att i verkligheten är allt inte solsken o regnbågar, eller vill dem helt enkelt göra filmen "alternativ" (ja jag vet att Hamlet var en pjäs först)

Nåja, jag antar att jag får skylla på grekerna, var trots allt dem som skapade tragedi-genren vad jag vet. Jädra greker, tacka vet jag filmer med lyckliga människor som får varandra i slutet efter att de skjutit huvudena av alla andra.

... jag vill ha ett lyckligt slut just nu. -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0