Idag ska vi prata om nåt kul, Rasism!

Ett kärt ämne i svenska folkhemmen. Alla säger "men gud nej jag är inte rasist".. Men många smyger ändå med det, och vissa bryr sig inte om att smyga alls, dem är det när det passar liksom.

Jag är en dunderviting, nörd ut i fingertopparna.. ungefär lika svart som JD i scrubs. (random scrubsreferens ftw) och anser mig vara en rättvis människokännare. Dömer ingen på förhand så att säga.

Jag harfel, jag är JÄTTEdömande, vare sig det handlar om hudfärg, klädstil, smink, etc. Jag kan däremot erkänna att jag har fel, omvärdera mina åsikter och så. Men nog fan sitter jag o tänker "jädra invandrarpack" spontant framför tvn när man hör om hedersmord, våldtäkter och allmän skit. Men jag tänker också "jädra nazipack" om det händer nåt från den sidan. Jag hatar till och med MÄN och ändå ska jag föreställa att vara en.. jag försöker iaf. En snäll en. men det har inte med rasism att göra.

Så som jag ser det.. Vare sig du är svart, vit, gul,svenne, blatte, mulatt, hobbyturk.. vafan.. WHATEVER. Du är en person och du representerar  inte ensam din "ras".. Så man kan inte döma dig baserat på den.
En vis man sa. "Alla människor föds som idioter, det är upp till dem själva att komma ifrån det" (hihi jag kom på det själv, men det lät vist)


Slutsats. Säkrast att hata alla, förmodligen er med innan jag  lär känna er eller om ni inte är söta, söta människor tolererar jag.

Kommentarer
Postat av: Poemy

Fast det är lättast att gilla alla till de visar något som gör att man ska tycka motsatsen, dock brukar man bli en aning grinigare av den metoden också ~

2008-04-30 @ 11:10:10
URL: http://arisia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0